Baitlove News

Pressmeddelande: Baitlove lanserar Sveriges trevligaste tävling för alla betesbyggare

Baitlove AB kan meddela alla betesbyggare i långa landet falukorv om den mäktigaste tävlingen genom tiderna för alla som bygger beten.

Detta är vårt sätt att tacka alla betesbyggare runt om i landet. Ett bete ska utses till Sveriges bästa, snyggaste och unikaste bete. Vi älskar er gränslöst!

En vinnare blir hjälte och dubbad till riddare samt tar hem titeln som koras av en prestigefull jury av åtta fisketokiga sportfiskare.

Vi säger som den avlidne Harry Brandelius skulle sagt – “Man ska ge om man kan” och det kan vi – The Winner Takes It All.

Tanken är att visa att vi verkligen värdesätter våra svenska betesbyggare och ge tillbaka ära, erkännande och ett fint pris av ädlaste valör.

Tävlingen siktar på att bli en branschledande tävling och happening inom betesbyggnad från nybörjaren till proffs. En tävling som tillhandahåller och visar upp ett brett sortiment av unika beten. Men det finns bara en vinnare. En vinnare som tar hem hela klabbet “The Winner Takes It All” som vår citat maskin Harry Brandelius skulle sagt.

Vår vision och tagline är “Join us. The world is yours”. Visionen är att skapa en tävling som alla kan vara med på och inga begränsningar gällande kreativitet eller finish finns. Allt är möjligt och bara du sätter gränserna för vad du vill tävla med.

Tävlingen är i grunden ett samarbete med olika fiskeintresserade som alla syftar till att ge dig en unik tävling att delta i tillsammans med likasinnade betesbyggare. Vi har skapat den perfekta mixen som juryn får representera.

På kort tid har Baitlove ® presenterat en rad olika intressanta produkter och tjänster såsom Baitlove News ® Baitlove Showroom ® Baitlove Guide Service ® Baitlove Bait Builder ® Baitlove Pod ® är några exempel på trevliga och gemytliga tjänster med drag av sälfett och mandelkubb. Baitlove ser enbart detta som en naturlig fortsättning och självklarhet i vårt skrytbygge att bli ett Baitlove Metaverse ® för sportfiskare.

Grunden till tävlingen lades redan 2015 då Klas SKoglund och Mattias J Fors hade en vision att strössla presenter över talangfulla betesbyggare. Det enorma arbete som ofta ligger bakom skapandet och byggandet av ett bete speglas sällan eller aldrig i den slutliga prissättningen av ett bete.

Tävlingen är för att betesbyggare ska känna att det finns en tävling som morot eller om man så vill lite som grädde på moset när man lagt massor med tid för att skapa ett bete. Genom tävlingen gör vi sportfiske Sverige rikare på alla sätt.

– Vi på Baitlove ® är glada över att vara en del av detta och ser mycket fram emot den fortsatta betestillväxten i Sverige med målet om att stärka Sverige som ett ledande land för handbyggda beten. Vi vill verkligen gå från ord till handling genom denna tävling och “The Winner Takes It All”, säger Mattias J Fors, CEO – Baitlove AB.

– Betesbyggnad är trivsamt och det kan nog många skriva under på. Betesbyggare i Sverige behöver komma ut och vidga vyerna en smula, att beten inte bara är beten, utan man kan också få en present för välförtjänt arbete efter allt slit, säger Klas ”TPF” Skoglund, Head of Bait – Baitlove AB.

👊 Alla tävlingsregler kommer inom kort på baitlove.com och våra sociala medier, så håll koll på våra poster och glöm inte att anmäla dig för all info gällande tävlingen 👊.

👉 Om du är betesbyggare kommer du 😍 älska detta spektakel 😍.

🇸🇪 OBS! Bara för svenska betesbyggare! 🇸🇪

Rapport från den senaste ställningen i Svenska Specimentävlingen - vecka 5
Contest
Regeringen behöver lägga mer pengar på att rädda våra vattendrag och mindre på administration